623.210 (19S) Knowledge Representation and Reasoning for Games

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.03.2019 18:00 - 20:00 S.2.69 - Bitmovin On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Knowledge Representation and Reasoning for Games
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 26 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 06.03.2019
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Learn the basic methods of artificial intelligence with a focus on the applicability in games.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Lectures, practical examples and programming assignments.


Inhalt/e

After an AI overview and a brief Python primer the course will cover diverse gaming-relevant AI topics, like intelligent agents, multi-agents, knowledge representation, rule-based systems, search algorithms, reasoning and planning, and machine learning. The students will solve example problems (mainly in Python). A final project aims at building intelligent agents which will compete against each other.

Erwartete Vorkenntnisse

Basic programming skills and knowledge about programming concepts. Short Python introduction will be given at the start of the course.

Literatur

Will be provided in the course.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

A project and a multiple choice test.

Prüfungsinhalt/e

Lessons learned in the assignments.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Informatik (SKZ: 911, Version: 13W.1)
    • Fach: Knowledge and Data Engineering (Wahlfach)
      • Knowledge Representation and Reasoning for Games ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 623.210 Knowledge Representation and Reasoning for Games (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Gebundenes Wahlfach (Wahlfach)
      • Modul: Game Engineering
        • 4.1 Knowledge Representation and Reasoning for Games ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
          • 623.210 Knowledge Representation and Reasoning for Games (2.0h VC / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2020
  • 623.210 VC Knowledge Representation and Reasoning for Games (2.0h / 4.0ECTS)