780.412 (19S) 4.1 Advanced Topics in Game Research and Engineering

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
13.06.2019 12:00 - 20:00 HS 6 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Advanced Topics in Game Research and Engineering
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 6 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 13.06.2019
Anmerkungen

Maybe there are 3 additional meetings (tbc):

23.5.2019: Team building, 6 pm

13.6.2019: Introduction lecture, 6 pm

17.6.2919: Pitching

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Course Description 

In this seminar we’ll discuss why VoiceActivated Personal Assistants (VAPAs) e.g. Alexa or Siri are so successful at the moment, what are Voice First Games (VFGs), which gameplay is possible and what are the challenges to develop for this genre.

 

Course Objectives 

The participants will: 

·       understand the genre of Voice FirstGames (VFG) and its relevance for digital game design

·       be familiarized though the analysis of skills 

·       learn about the development of VAPA games

·       learn about important game elements e.g. storytelling & quiz design

·       create a concept, prototype for a skill

Course Structure 

The course will combine lectures, game analysis, group work, student presentations and project development. 

 

Assignments

The grades are based on active participation and the development of prototypes in groups .

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Gebundenes Wahlfach (Wahlfach)
      • Modul: Game Engineering
        • 4.1 Advanced Topics in Game Research and Engineering ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 780.412 4.1 Advanced Topics in Game Research and Engineering (2.0h SE / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet