780.213 (19S) Selected Topics in Game Engineering
Überblick
- Lehrende/r
- Tutor/in/Innen
- LV-Titel englisch Selected Topics in Game Engineering
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 11 (35 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 02.05.2019
Zeit und Ort
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LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
The course will give insights in the game development community focusing on game marketing, game design documents and pitches of projects. In a practical assignment she'll let students work on their own ideas and expects them to apply the concept from the lecture to pitching and communicating the project along with an actual implementation.
Inhalt/e
AI strategies to *design* games in a more innovative way
Introduction into games user research
Game Marketing
Game Pitching
Game Design Strategies
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Doktoratsprogramm Informatics
(SKZ: ---, Version: 17W.1)
-
Fach: Informatics
(Pflichtfach)
-
Informatics (
0.0h XX / 0.0 ECTS)
- 780.213 Selected Topics in Game Engineering (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Informatics (
0.0h XX / 0.0 ECTS)
-
Fach: Informatics
(Pflichtfach)
- Masterstudium Game Studies and Engineering
(SKZ: 992, Version: 17W.2)
-
Fach: Game Engineering
(Pflichtfach)
-
Selected Topics in Game Engineering (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
- 780.213 Selected Topics in Game Engineering (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 2. Semester empfohlen
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Selected Topics in Game Engineering (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
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Fach: Game Engineering
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet