602.411 (19S) Special Topics in Consumer Behavior: empirical research

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.03.2019 08:30 - 14:00 V.1.04 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Special Topics in Consumer Behavior: empirical research
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 9 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 04.03.2019
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

Unterrichtssprache ist vorwiegend Englisch. In Absprache mit den Studierenden können insbesondere die LV-Einheiten zur SPSS-Datenanalyse auch in Deutsch abgehalten werden.

Seniorstudium Liberale Ja

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Marketing Research is usually conducted empirically. As preparation for the Master's thesis this course will enable students to plan and conduct an empirical research study.  This course focuses on how marketing decisions are made based on the marketing research process. Different research designs, data collection forms, measurement and scaling techniques, as well as techniques and tools for analyzing empirical data will be discussed. The course will help to understand the marketing research process theoretically and practically.


Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

The course is divided into a theoretical part, where inputs are discussed, and a practical part, in which students have to form groups and work on a given research project.

Inhalt/e

In this course according to the marketing research process you will

  1. define the problem
  2. determine the research design
  3. design data collection forms and questionnaires
  4. determine sample plan and size
  5. collect the data
  6. analyze and interpret the data with SPSS
  7. prepare the research report and presentation

Erwartete Vorkenntnisse

Basic understanding of empirical research

Literatur

Bryman & Bell: Business Research Methods, latest edition.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • Special Topics in Consumer Behavior ( 2.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 602.411 Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h VC / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2022
  • 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 602.411 VP Special Topics in Consumer Behavior (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 602.411 VK Special Topics in Consumer Behavior: (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 700.009 SE Das Spiel als Gegenstand interdiszipinärer Forschung (Sparkassenseminar) (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 602.412 VP Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)