602.425 (17W) Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Research Seminar Marketing (MIM) I
- LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 1.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
- Anmeldungen 8 (20 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
- LV-Beginn 19.10.2017
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
The Research Seminar in Marketing comprises of two parts (Part 1 and Part 2).
Students who are interested in writing their master thesis in marketing can attend Part 1 of the seminar before their master thesis outline has been approved. When students have completed about two thirds of their master thesis they should attend Part 2 of the seminar.
Course objective:
Seminar Part 1:
In the first part of the seminar the aim is to analyze and discuss selected examples of pieces of research that have been successfully published in leading journals in the specific field. Students analyze how the research was performed and learn about strengths and weaknesses related to the research as well as about methods employed in the articles. The aim is to learn how a research paper is written and how idea, theory, empirical portion as well as implications and limitations are presented.
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Student responsibilities - Seminar Part 1:
- Class Attendance and Participation on all four days
- Reading and preparation of five research papers (available in Moodle) (60% of grade)
- Paper Presentation in Class (40 % of grade)
Details on Moodle
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft
(SKZ: 918, Version: 12W.4)
-
Fach: Masterarbeit
(Pflichtfach)
-
Seminar zur Masterarbeit - Teil 1 (
1.0h SE / 2.0 ECTS)
- 602.425 Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
-
Seminar zur Masterarbeit - Teil 1 (
1.0h SE / 2.0 ECTS)
-
Fach: Masterarbeit
(Pflichtfach)
- Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft
(SKZ: 918, Version: 05W.7)
-
Fach: Vertiefung: Marketing- und internationales Management
(Wahlfach)
-
BS2.3 Seminar (
2.0h SE / 6.0 ECTS)
- 602.425 Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
-
BS2.3 Seminar (
2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Fach: Vertiefung: Marketing- und internationales Management
(Wahlfach)
- Masterstudium Media and Convergence Management
(SKZ: 150, Version: 13W.2)
-
Fach: Master Thesis
(Pflichtfach)
-
Research Seminar (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
- 602.425 Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h SE / 2.0 ECTS) Absolvierung im 4. Semester empfohlen
-
Research Seminar (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Fach: Master Thesis
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Sommersemester 2022
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: Research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2021/22
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: Research Seminar Marketing (MIM) I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2020/21
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2020
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2019/20
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2019
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2018/19
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2018
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2016/17
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing & Int. Management - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2016
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2015/16
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2015
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2014/15
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2014
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2013/14
- 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit MIM (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2012/13
- 602.425 SE MIM-Vertiefung 3: Seminar/ Seminar zur Masterarbeit MIM (2.0h / 4.0ECTS)