602.518 (17S) Special Topics Service Management II: International Service Management
Overview
- Lecturer
- Course title german Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management
- Type Lecture - Course (continuous assessment course )
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 4.0
- Registrations 19 (35 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction English
- Course begins on 08.03.2017
Time and place
List of events is loading...
Course Information
Intended learning outcomes
|
Teaching methodology including the use of eLearning tools
Presentation, discussion, team-work. |
Course content
Der Kurs ist einer von zwei Vertiefungskursen für das gebundene Wahlfach Dienstleistungsmanagement. Der Kurs ist inhaltlich markt-/kundenorientiert und an der Schnittstelle zwischen dem Dienstleistungsmanagement und dem Internationalem Management angesiedelt. Dieser Hybrid-Charakter erlaubt es hervorragend zwei Themengebiete miteinander zuverknüpfen und hoffentlich auch einen interdisziplinären Austausch unter den Studierenden zu fördern (Studierende des Master Internationalen Managements nehmen auch an diesem Kurs teil). Die Studierenden analysieren den Standardisierungs- bzw. Differenzierungsgrad eines global tätigen Dienstleistungsunternehmens. Konkret analysieren die Studierenden Starbucks und die Themengebiete des marktorientierten Dienstleistungsmanagements (7P's).
|
Literature
To be announced during class. |
Examination information
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Examination methodology
Attendance, home-work |
Examination topic(s)
Contents of the presentations |
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Master's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 918, Version: 12W.4)
-
Subject: Dienstleistungsmanagement
(Compulsory elective)
-
Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC,KS / 4.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Service Management II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC,KS / 4.0 ECTS)
-
Subject: Dienstleistungsmanagement
(Compulsory elective)
- Master's degree programme International Management
(SKZ: 908, Version: 11W.2)
-
Subject: Options
(Optional subject)
-
1 Options (
0.0h XX / 12.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Service Management II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
1 Options (
0.0h XX / 12.0 ECTS)
-
Subject: Options
(Optional subject)
- Master's degree programme Media and Convergence Management
(SKZ: 150, Version: 13W.2)
-
Subject: Options
(Optional subject)
-
Options (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Service Management II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4. Semester empfohlen
-
Options (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Subject: Options
(Optional subject)
Equivalent courses for counting the examination attempts
-
Sommersemester 2022
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2020/21
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2020
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2019
- 602.518 VC Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2018
- 602.518 VC Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)