601.620 (15S) Marketing

Sommersemester 2015

Registration deadline has expired.

First course session
05.05.2015 16:00 - 20:00 HS A On Campus
... no further dates known

Overview

Lecturer
Tutor/Tutors
Course title german Marketing
Type Lecture
Hours per Week 2.0
ECTS credits 4.0
Registrations 394
Organisational unit
Language of instruction no language of instruction was specified
Course begins on 01.03.2015
Seniorstudium Liberale Yes

Time and place

List of events is loading...

Course Information

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Bachelor's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 518, Version: 14W.3)
    • Subject: Grundlagen der Unternehmensführung (Compulsory subject)
      • §9(1) Marketing ( 2.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 518, Version: 12W.1)
    • Subject: Grundlagen der Unternehmensführung (Compulsory subject)
      • Marketing ( 2.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Applied Cultural Studies (SKZ: 642, Version: 09W.3)
    • Subject: Gebundene Wahlfächer (Compulsory elective)
      • Module: Wahlfachmodul BWL
        • Wahlfachmodul BWL ( 6.0h XX / 12.0 ECTS)
          • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Subject: Studieneingangsphase (Compulsory subject)
      • Module: Marktorientierte Unternehmensführung
        • Marktorientierte Unternehmensführung ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
          • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Informatik (SKZ: 521, Version: 09W.3)
    • Subject: Anwendungsfach Betriebswirtschaft (Compulsory elective)
      • Marktorientiere Unternehmensführung ( 2.0h VO / 2.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Diploma programme Informatics (SKZ: 880, Version: 02W)
    • Stage one
      • Subject: Anwendungsfach BWL (Compulsory subject)
        • Marktorientierte Unternehmensführung ( 2.0h VO / 2.0 ECTS)
          • 601.620 Marketing (2.0h VO / 2.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Management (SKZ: 522, Version: 12W.1)
    • Subject: Grundlagen der BWL (Compulsory subject)
      • 1.8 Marketing ( 2.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Management (SKZ: 522, Version: 05W.4)
    • Subject: Grundlagen der Allgemeinen Betriebswirtschaftslehre (Compulsory subject)
      • Marktorientierte Unternehmensführung ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Technology (SKZ: 289, Version: 12W.2)
    • Subject: Kompetenzerweiterung (Compulsory elective)
      • Kompetenzerweiterung ( 0.0h VK/VO/KU/PS / 6.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Technology (SKZ: 289, Version: 12W.2)
    • Subject: Grundlagen der Wirtschaftswissenschaften (Compulsory elective)
      • Marketing ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Technology (SKZ: 289, Version: 12W.2)
    • Subject: Betriebswirtschaftliche Ergänzung (Compulsory elective)
      • Marketing ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Information Technology (SKZ: 289, Version: 09W.2)
    • Subject: Kompetenzerweiterung (Compulsory subject)
      • Lehrveranstaltung aus Genderstudien, Wirtschaftswissenschaften und Sprachwissenschaften im Umfang von 4 ECTS ( 0.0h VO,VK,PS,KU / 4.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Master's degree programme Information Technology (SKZ: 489, Version: 06W.3)
    • Subject: Soft-Skill Courses (Compulsory subject)
      • Diverse Lehrveranstaltungen ( 0.0h VO/VK/VS/KU/PS / 6.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Business and Law (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Subject: Einführung in das Studium (Compulsory subject)
      • Marktorientierte Unternehmensführung ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelor's degree programme Business and Law (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Subject: Studieneingangsphase (Compulsory subject)
      • Module: Marktorientierte Unternehmensführung
        • Marktorientierte Unternehmensführung ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
          • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1. Semester empfohlen
  • Bachelor's degree programme Business and Law (SKZ: 519, Version: 12W.3)
    • Subject: Grundlagen der Unternehmensführung (Compulsory subject)
      • Marketing ( 2.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 601.620 Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

Sommersemester 2024
  • 601.620 VO ABWL VI: Marketing Grundlagen (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 601.620 VO ABWL VI: Marketing Grundlagen (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 601.620 VO ABWL VI: Marketing Grundlagen/ Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 601.620 VO ABWL VI: Marketing Grundlagen/ Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 601.620 VO ABWL VI: Marketing Grundlagen/ Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2019
  • 601.620 VO Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 601.620 VO Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 601.620 VO Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 601.620 VO Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 601.620 VO Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 601.620 VO Marketing/ Marktorientierte Unternehmensführung (2.0h / 3.0ECTS)
Sommersemester 2012
  • 601.620 VO Marktorientierte Unternehmensführung (2.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2011/12
  • 601.620 VO Marktorientierte Unternehmensführung (2.0h / 3.0ECTS)