180.821 (23W) Cross Media Management

Wintersemester 2023/24

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
05.10.2023 09:00 - 13:30 V.1.04 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
Tutor/in/Innen
LV-Titel englisch Cross Media Management
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 33 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 05.10.2023
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

To convey the principles of Cross-Media management, to discuss central theories and models of Cross-Media management with a focus on New and Social Media, to practically apply the theoretical knowledge via case studies in collaboration with an Institution for Higher Education or a company.

Lehrmethodik

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of one case study with discussion.

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of one case study with discussion.

Inhalt/e

  • Principles of Cross-Media management
  • Cross-Media management basic conditions
  • Types of Cross-Media management
  • Theoretical approaches to Cross-Media management
  • Preparation and presentation of case studies

Erwartete Vorkenntnisse

None

Literatur

A detailed literature list will be delivered in the lecture

Intendierte Lernergebnisse

To convey the principles of Cross-Media management, to discuss central theories and models of Cross-Media management with a focus on New and Social Media, to practically apply the theoretical knowledge via case studies.

Lehrmethodik

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of one case study with discussion.

Inhalt/e

  • Principles of Cross-Media management

  • Cross-Media management basic conditions

  • Types of Cross-Media management

  • Theoretical approaches to Cross-Media management

  • Preparation and presentation of case studies

Erwartete Vorkenntnisse

None

Literatur

A detailed literature list will be delivered in the course.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

mündlich und schriftlich

Prüfungsinhalt/e

Eine Präsentation in Gruppenarbeit und die schriftliche Ausarbeitung einer Fallstudie und deren Präsentation

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Wird im Kurs bekannt gegeben und kann in der Feedback-Diskussion besprochen werden

Prüfungsmethode/n

written and oral

Prüfungsinhalt/e

A presentation in group work and the written elaboration of a case study and its presentation.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Will be announced in the course and can be discussed in the feedback discussion

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 18W.1)
    • Fach: Freie Wahlfächer (Freifach)
      • Freie Wahlfächer ( 0.0h XX / 9.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5., 6. Semester empfohlen
  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Gebundene Wahlfächer I (Electives I) - Media and Communication (MC) (Wahlfach)
      • Cross Media Management ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Medien, Kommunikation & Kultur (SKZ: 841, Version: 20W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management (Wahlfach)
      • 8.2 Special Topics in Media and Convergence Management I ODER Cross Media Management ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
  • Masterstudium Cross-Border Studies (SKZ: 584, Version: 22W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management - 1 (Wahlfach)
      • I.11.7 Special Topics in Media and Convergence Management I ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Cross-Border Studies (SKZ: 584, Version: 22W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management (Wahlfach)
      • II.11.7 Cross Media Management ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2022/23
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 180.821 VK Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)