552.923 (22W) Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II d)

Wintersemester 2022/23

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
13.10.2022 17:00 - 19:00 N.0.27 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENF04004UL
LV-Titel englisch Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II d)
LV-Art Portfoliokurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 30%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 16 (15 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 13.10.2022
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Assessment

The grade for this course depends on the assessment of individual students’ participation (50%) as well as an academic term paper (50%). 

Prüfungsinhalt/e

Attendance

Attendance is mandatory in this course. Students who cannot attend a lesson should notify their colleagues and the course instructor in advance.

Participation

Positive participation (i.e., active and constructive involvement during class meetings) requires a certain amount of preparation outside of class. The home assignments are either set by the course instructor or agreed within the group, as is common practice in PBL. Missing a class meeting is generally no excuse for insufficient preparation. The course instructor continuously assesses the participation of individual students during the whole semester. Participation further includes the development of an activity box (detailed information and guidelines to follow) and the timely upload of assignments on Moodle.

Term paper

The term paper is an academic self-evaluation of the students’ learning growth in this course. They compare what they knew at the beginning of the semester with what they know at the end. They analyse how the problem-based teaching approach has supported their collaborative and individual learning processes and what they perceive as advantages and disadvantages of PBL in teacher education.

The term paper of 2,500-3,000 words (excluding the front and back matter) must be composed according to the general guidelines by the Department of English. The author-date system of Chicago Style (latest edition) must be applied to provide adequate references to a minimum of five academic sources in and at the end of the text. Finally, an anti-plagiarism declaration, a word count, and a copy of the certificate of participation in PPS2 must be included.

Deviation regarding the content, word count, or academic style may cause a deduction of marks. Plagiarism is not tolerated and leads to a fail grade (Nicht Genügend) for the course and possible further consequences. The term paper must be uploaded on Moodle by the submission deadline announced in class. Late submissions are not accepted and result in an overall fail grade for the course.

By submitting the term paper, students grant permission to the course instructor and other members of staff at the Department of English to use the contents of the paper for research or other purposes. The term paper may be shared with others without further notification. Informal written feedback on the content and language of the term paper is provided on request.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

The overall assessment key is as follows:

A (Sehr Gut) = 100-93

B (Gut) = 92-85

C (Befriedigend) = 84-76

D (Genügend) = 75-67

F (Nicht Genügend) = 66-0

Students who discontinue attending this course without written notification by 31 October 2022 will receive a negative grade.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 17W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.004 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II) ( 2.0h PK, PS / 2.0 ECTS)
        • 552.923 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II d) (2.0h PK / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 15W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.004 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II ( 2.0h PK, PS / 2.0 ECTS)
        • 552.923 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II d) (2.0h PK / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 19W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.004 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II) ( 2.0h PK, PS / 2.0 ECTS)
        • 552.923 Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II d) (2.0h PK / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2023/24
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II a) (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II b) (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.922 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II c) (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II a) (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II b) (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.922 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II c) (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II a (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II b (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.922 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice IIc (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II a (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II b (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.922 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch: Communicative Language Teaching in Practice II c (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.923 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch: Communicative Language Teaching in Practice II d (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II a (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II a (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II b (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II a (2.0h / 2.0ECTS)
  • 552.921 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch. Communicative Language Teaching in Practice II b (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice I): Communicatice Language Teaching in Practice (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice I): Communicatice Language Teaching in Practice (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice I): Communicatice Language Teaching in Practice (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 552.920 PK Fachdidaktische Begleitung zu PPS 2: Englisch (Communicative Language Teaching in Practice II): Communicatice Language Teaching in Practice (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 551.945 AG Lesson Planning (2.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 551.921 AG Lesson Planning (2.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 551.921 AG Lesson Planning (2.0h / 3.0ECTS)