552.925 (22W) Focus on Language and the Learner: Global Skills

Wintersemester 2022/23

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
07.10.2022 10:00 - 12:00 N.0.42 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENF01001UL, ENG01002UL
LV-Titel englisch Focus on Language and the Learner: Global Skills
LV-Art Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.5
Anmeldungen 9 (24 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 07.10.2022
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

This course includes an excursion to Rohrbach, Upper Austria, from 14 to 16 December 2022. Full attendance at the excursion is a knock-out criterion for this course.

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students learn about  global skills and develop those relevant to English language learning and teaching, which are grouped in five clusters:

  • communication and collaboration skills,
  • creativity and critical thinking skills,
  • intercultural competence and citizenship skills,
  • emotional self-regulation and wellbeing skills, and
  • digital literacies.

Furthermore, they learn about the Dalton pedagogy and its implementation in the COOL methodology.

Lehrmethodik

Inspired by presentations by the course instructor and excursion hosts, students engage in research activities, group discussions, collaborative project work, and individual assignments. They participate in observations and interviews at an excursion to BBS Rohrbach from 14 to 16 December 2022 (https://www.bbs-rohrbach.at/unsere-schultypen/dalton-paedagogik/).

Inhalt/e

This course deals with questions related to global skills in English language teaching (ELT), such as,

  • What are global skills and why are they important?
  • How can activities that support the development of global skills be integrated into ELT at Austrian secondary schools?
  • What should teachers consider when planning and teaching global skills in English?

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

Participants in the BEd programme have completed module ENE:

  • ENE.001 Introduction to Communicative Language Teaching
  • ENE.002 Teaching for Competence Across the Language Skills
  • ENE.003 & ENE.004 PPS1: English

Literatur

Will be announced in class.

Link auf weitere Informationen

http://www.bbs-rohrbach.at

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Active participation during the class meetings and the excursion are essential in this course. The students complete group projects and keep a portfolio. There is no written exam.

Students who discontinue this course without written notification by 31 October 2022 receive a negative grade.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

The final grade depends on attendance, participation, and the portfolio. Details will be announced in class.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 17W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.925 Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 15W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.925 Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 19W.2)
    • Fach: Language Teaching in Context (Pflichtfach)
      • ENG.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.925 Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 7., 8. Semester empfohlen
  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Fachdidaktik des Englischen (Pflichtfach)
        • Innovative Approaches to Language Teaching and Learning ( 2.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 552.925 Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h KS / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2023
  • 552.925 KS Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h / 2.5ECTS)
Sommersemester 2022
  • 552.925 KS Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h / 2.5ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 552.925 PS Focus on Language and the Learner: Global Skills (2.0h / 2.5ECTS)