551.105 (21W) PPS 4: Englisch

Wintersemester 2021/22

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.10.2021 18:30 - 20:30 V.1.07 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENQ01001UL
LV-Titel englisch PPS 4: Englisch
LV-Art Portfoliokurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 50%
Semesterstunde/n 1.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 5 (20 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 06.10.2021
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse


This course introduces students in the teacher education programme for English as a foreign language (EFL) to the European Portfolio for Student Teachers of Language (EPOSTL) and guides them through close-to-life problem scenarios with topics related to the curriculum. The focus is on the extension of subject-related methodological skills and on fostering a culture of reflection. The course offers opportunities to discuss problems concerning EFL teaching and reflect on the students’ own teaching skills.

The first two class meetings will be held on campus. The rest of the meetings will probably be held online via Big Blue Button. Any changes will be announced in class beforehand.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Literature study
Problem-based learning (PBL)
Group discussions
Peer activities

Inhalt/e

Topics covered in this class include

  • The EPOSTL
  • Media in the English classroom
  • Diagnostic competencies and assessment skills
  • Learner styles and learning strategies
  • Evaluating, creating, and adapting learning materials
  • Teacher wellbeing
  • Engagement and Motivation
  • Foreign literature in the EFL lesson
  • Cooperative Learning 
  • Consultation and communication 

Erwartete Vorkenntnisse

As preparation for the course, students are expected to read an introduction to PBL (based on Moust, Bouhujs, and Schmidt 2007) before the first class meeting, which will be sent out via email to all participants and is also available on Moodle.

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

Participants must have a PPS 4 placement.

Literatur

will be announced in the course guide

see also: Semesterapparat 26: https://surf.aau.at/primo-explore/search?query=any,contains,sem%2026&tab=default_tab&search_scope=Primokatalog&vid=UKL&facet=crsid,include,SEM%2026&offset=0

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Attendance is mandatory. The final grade depends on participation (50%) and a term paper (50%).

Prüfungsinhalt/e

Details will be explained on Moodle and in the course guide.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Master-Lehramtsstudium Master Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 507, Version: 19W.2)
    • Fach: Pädagogisch-Praktische Studien – Master Englisch (Pflichtfach)
      • ENQ.001 PPS 4: Englisch ( 1.0h PR / 8.0 ECTS)
        • 551.105 PPS 4: Englisch (1.0h PK / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Es liegt keine gleichwertige Lehrveranstaltung im Sinne der Prüfungsantrittszählung vor.