602.420 (21W) Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung)

Wintersemester 2021/22

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
11.10.2021 08:30 - 12:00 Live Online (Zoom-Meeting) Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Consumer Behavior
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 35 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 11.10.2021
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The course deals with selected aspects in consumer behavior.  A special focus is on communication and advertising.

Consumer Behavior are the processes involved when individuals or groups select, purchase, use, or dispose of products, services, ideas, or experiences to satisfy needs and desires.  Students will learn about consumers’ perception, learning and memory, motivation and values, the self, personality and lifestyle, as well as attitudes and persuasion.  They will learn how consumers make decisions and are influenced by their physical as well as social surroundings.  In addition, students will learn about cultural influences on consumers.

The focus of the case study in this course is:  The digital consumer

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

In class, lecturer and students will discuss selected aspects of consumer behavior from the course material. 

Students prepare and present one case studies (online group work and online presentation).

Inhalt/e

1. Introduction to Consumer Behavior

2. Buying, Having and Being

3. Perception

4. Learning and Memory

5. Motivation and Affect

6. The Self: Mind, Gender, and Body 

7. Personality, Lifestyles and Values 

8. Attitudes and Persuasive Communication 

9. Decision Making 


Case study work (group activity)

Erwartete Vorkenntnisse

Important: Students should read the book chapters in advance in order to be able to participate actively in the course!

Literatur

Course Book via Library: Michael R. Solomon:  Consumer Behavior, Global Edition, Pearson, 12th edition, 2018 (recent earlier editions are fine, too).

Cases:  Available in Moodle when class starts

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Geänderte Prüfungsinformationen (COVID-19 Ausnahmeregelung)

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam (counts for 70% of final grade): ROPE Exam/ 60 min

Mon. Dec. 6., 13 -14 h
Tue. Jan. 18, 11 -12 h

Group work and presentation (30% of final grade)

Prüfungsmethode/n

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam (counts for 70% of final grade)

Group work and presentation (30% of final grade)

Prüfungsinhalt/e

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam: Textbook, slides

Group work: Specific topics from "The digital consumer"

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam: Quality and quantity of responses to exam questions, line of argumentation, comprehensibility

Group work: Quality and quantity of content in the group work, form of presentation/slides, line of argumentation, creativity

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • Consumer Behavior/ Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 2.0h VC / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium Information Management (SKZ: 922, Version: 19W.1)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • 6.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 0.0h VC / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen
  • Masterstudium Informationsmanagement (SKZ: 922, Version: 13W.2)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • 5.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 2.0h VC/KS / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2023/24
  • 602.420 VC Advanced Marketing 1: Consumer Behavior (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 602.420 VC Advanced Marketing 1: Consumer Behavior (2.0h / 2.0ECTS)