604.100 (21W) International Marketing

Wintersemester 2021/22

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
27.10.2021 08:30 - 12:30 Live Online (Zoom-Meeting) Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch International Marketing
LV-Art Vorlesung
LV-Modell Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n 1.0
ECTS-Anrechnungspunkte 3.0
Anmeldungen 74
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 27.10.2021
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

!!! Please note: The lecture is part of the master's degree programme "International Management" and can therefore only be attended by students registered for the particular programme. MCM students and Incoming exchange students are welcome, too.

The course will be taught online only in the winter semester 2021/22.

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

This course aims to develop the competencies, required for formulating, implementing and controlling marketing strategies in the international business environment.

By the end of the course, students will be able to:

  • Identify and discuss the idea of global business and markets and analyze the international value chain.
  • Describe different modes and incentives for internationalization of a firm.
  • Perform an analysis of the international marketing environment.
  • Identify international target markets and evaluate different market entry modes.
  • Discuss the marketing mix (product, price, distribution, communication) decisions for international target markets.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Lecture, Small case studies (including video cases), discussion, short group activity

Inhalt/e

Introduction to international/global marketing. Global companies and markets. Motives and barriers to internationalization. Theories of internationalization.
Evaluation of international target markets and market entry modes.
Marketing mix. Fundamental marketing mix decisions for international markets.


Literatur

Hollensen, S. (2017): Global marketing, A decision-oriented approach (7thEd.), Pearson Education (selected chapters)

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Geänderte Prüfungsinformationen (COVID-19 Ausnahmeregelung)

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam / 60 min

1st Exam: Frid., Nov. 12.,  11.00-12.00 h
2nd Exam: Frid., Dec. 10, 8.00-9.00 h
3rd Exam: Frid., Jan. 21, 8.30 -9.30 h

Prüfungsmethode/n

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam


Prüfungsinhalt/e

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam: Textbook, slides

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

RemoteOnlineProctoring-at-home-Exam: Quality and quantity of responses to exam questions, line of argumentation, comprehensibility

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 19W.1)
    • Fach: International Marketing (Pflichtfach)
      • 3.1 International Marketing ( 0.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 604.100 International Marketing (1.0h VO / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 16W.1)
    • Fach: International Marketing (Pflichtfach)
      • International Marketing ( 0.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 604.100 International Marketing (1.0h VO / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 16W.1)
    • Fach: International Marketing (Pflichtfach)
      • International Marketing ( 0.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 604.100 International Marketing (1.0h VO / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2023/24
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 604.100 VO International Marketing (1.0h / 3.0ECTS)