780.301 (21W) Game Production

Wintersemester 2021/22

Anmeldefrist abgelaufen.

keine Termine für die LV
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Game Production
LV-Art Praktikum (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Studienleistung
Semesterstunde/n 0.0
ECTS-Anrechnungspunkte 10.0
Anmeldungen 9 (15 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 01.10.2021

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students will be able to apply their acquired knowledge and skills in a practical project under real-life working conditions and expand them.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Whatever demands (intended working practices and tools etc.) the host company or institution sets.

One-on-one exchanges with your supervisor.


Inhalt/e

This course represents the presentation held by a student after their mandatory internship, as specified in section 14 of the curriculum for the master's programme Game Studies and Engineering.

Do only sign up for this course if you are 

  • enrolled to the master's programme Game Studies and Engineering
  • ready to take up an internship in research or the industry
  • in contact with a mentoring lecturer at University of Klagenfurt who is aware of your plans and has agreed to supervise you.

Students will work on a project, defined in advance, under the expert supervision of a university lecturer and their host company or institution. The project must have practical aspects related to game studies, game design, and game engineering. The project shall have practical relevance, it is also welcome to propose projects in collaboration with a company, a public administrative body, a non - profit organisation, or a non-university research institution.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

 A  written  report documenting the content, results,  and  experiences  of  the  internship project  of  at  least  3000  words.


Prüfungsinhalt/e

Depends on the topic of the project.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Quality of the report.

Beurteilungsschema

mit/ohne Erfolg teilgenommen Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Production (Pflichtfach)
      • Game Production ( 0.0h PR / 10.0 ECTS)
        • 780.301 Game Production (0.0h PR / 10.0 ECTS)
          Absolvierung im 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2023/24
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 780.301 PR Game Production (0.0h / 10.0ECTS)