780.222 (21W) Practical Game Criticism

Wintersemester 2021/22

Ende der Anmeldefrist
30.11.2021 23:59

Erster Termin der LV
03.12.2021 08:00 - 12:00 Online on Moodle Off Campus
Nächster Termin:
10.12.2021 08:00 - 12:00 Online on Moodle Off Campus

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch
Practical Game Criticism
LV-Art
Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell
Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechnungspunkte
2.0
Anmeldungen
31 (20 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
03.12.2021
eLearning
zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Important notice: This class will take place fully (100%) online! Detailed instructions about the schedule and procedure will be provided via e-mail and moodle. Please, check your AAU inboxes regularly! 

Warning! This class is linked to the AAU Game Jam and participation will be mandatory. The preliminary date for this event is 17-19. December. This information is subject to change. Please check course description regularly for updates. The AAU Game Jam is going to be an online event as well!

Students completing this class will be familiar with the most important terminology in videogame criticism, and will be able to apply this knowledge to in-depth analyses of the medium. 

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

short lecture inputs; hands-on analyses of selected games; participation in a Game Jam; discussions

Inhalt/e

Videogames and other digital experiences have become the leading medium in western, post-/late modern societies, overcoming stereotypical expectations as to the gender and age of players. In order to be able to appreciate games and their socio-cultural potential accordingly, it is necessary to use an appropriate terminology and accurate critical methods - we must learn to 'read' games. This is what this class is there to achieve, to give students access to useful theories and then have them apply this knowledge to their hands-on, shared experience of selected games.

Link auf weitere Informationen

https://www.itec.aau.at/gamejam/

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

active participation in an AAU Game Jam (will take place online as well!) and a written assignment (post mortem) 

Prüfungsinhalt/e

documentation and critical reflection of students' own Game Jam project 

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

use of proper terminology; quality of critical self-evaluation 

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Studies (Pflichtfach)
      • Practical Game Criticism ( 0.0h KS / 2.0 ECTS)
        • 780.222 Practical Game Criticism (2.0h KS / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 1. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2021
  • 780.222 KS Practical Game Criticism (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 780.222 KS Practical Game Criticism (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 780.222 KS Practical Game Criticism (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 780.222 KS Practical Game Criticism (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 780.222 KS Practical Game Criticism (2.0h / 2.0ECTS)