180.821 (21W) Cross Media Management

Wintersemester 2021/22

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
14.10.2021 08:30 - 12:30 V.1.04 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
Tutor/in/Innen
LV-Titel englisch Cross Media Management
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 29 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 14.10.2021
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

To convey the principles of Cross-Media management, to discuss central theories and models of Cross-Media management with a focus on New and Social Media, to practically apply the theoretical knowledge via case studies in collaboration with a Carinthian company (Rekord).

Lehrmethodik

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of one case study with discussion in collaboration with a Carinthian  company (Rekord).

Inhalt/e

  • Principles of Cross-Media management
  • Cross-Media management basic conditions
  • Types of Cross-Media management
  • Theoretical approaches to Cross-Media management
  • Preparation and presentation of case studies

Erwartete Vorkenntnisse

None

Literatur

A detailed literature list will be delivered in the lecture

Intendierte Lernergebnisse

To convey the principles of Cross-Media management, to discuss central theories and models of Cross-Media management with a focus on New and Social Media, to practically apply the theoretical knowledge via case studies in collaboration with a Carinthian company (Rekord).

Lehrmethodik

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of one case study with discussion in collaboration with a Carinthian  company (Rekord).

Inhalt/e

  • Principles of Cross-Media management

  • Cross-Media management basic conditions

  • Types of Cross-Media management

  • Theoretical approaches to Cross-Media management

  • Preparation and presentation of case studies

Erwartete Vorkenntnisse

None

Literatur

A detailed literature list will be delivered in the course.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

written and oral

Prüfungsinhalt/e

A presentation in group work and the written elaboration of a case study and its presentation

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Will be announced in the course and can be discussed in the feedback discussion

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Gebundene Wahlfächer I (Electives I) - Media and Communication (MC) (Wahlfach)
      • Cross Media Management ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Medien, Kommunikation & Kultur (SKZ: 841, Version: 20W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management (Wahlfach)
      • 8.2 Special Topics in Media and Convergence Management I ODER Cross Media Management ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
  • Masterstudium Medien, Kommunikation und Kultur (SKZ: 841, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien und Konsumentenverhalten ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VC / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2023/24
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 180.821 VK Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)