191.119 (21S) New challenges in social pedagogy and social inclusion
Overview
Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).
For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
- Lecturer
- Course title german Aktuelle Herausforderungen an die Sozial- und Integrationspädagogik
- Type Seminar (continuous assessment course )
- Course model Blended learning course
- Online proportion 50%
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 4.0
- Registrations 8 (25 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction German
- Course begins on 08.03.2021
- eLearning Go to Moodle course
Time and place
Please note that the currently displayed dates may be subject to change due to COVID-19 measures.
List of events is loading...
Course Information
Intended learning outcomes
Verbesserte Durchführung eigener Dissertationsarbeiten
Teaching methodology including the use of eLearning tools
Präsentation von Projekten und Projektkonzeptionen, Austausch mit Studierenden und Dozenten der Universität Graz
Course content
In dem Seminar werden aktuelle Fragestellungen der Sozial- und Integrationspädagogik anhand eigener Forschungsvorhaben diskutiert. Im Zentrum stehen dabei zwei Blockveranstaltungen (7.5. und 18.6.) und der Austausch mit Studierenden und Dozenten der Karl-Franzens-Universität Graz.
Prior knowledge expected
Ideen für ein Dissertationsprojekt
Literature
wird in der Lehrveranstaltung bekanntgegeben
Examination information
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Doctoral programme Doctoral programme in Philosophy
(SKZ: 500, Version: 18W.1)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
0.0h XX / 32.0 ECTS)
- 191.119 New challenges in social pedagogy and social inclusion (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
0.0h XX / 32.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
- Doctoral programme Doctoral programme in Philosophy
(SKZ: 500, Version: 12W.4)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
16.0h XX / 32.0 ECTS)
- 191.119 New challenges in social pedagogy and social inclusion (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
16.0h XX / 32.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
- Doctoral programme Doctoral programme in Philosophy
(SKZ: 792, Version: 12W.4)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
16.0h XX / 32.0 ECTS)
- 191.119 New challenges in social pedagogy and social inclusion (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
16.0h XX / 32.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
Equivalent courses for counting the examination attempts
This course is not assigned to a sequence of equivalent courses