601.920 (21S) Digital Business
Overview
For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
- Lecturer
- Tutor/Tutors
- Course title german Corporate Entrepreneurship & Digitalisierung
- Type Lecture
- Course model Online course
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 4.0
- Registrations 108
- Organisational unit
- Language of instruction German
- possible language(s) of the assessment German
- Course begins on 02.03.2021
- eLearning Go to Moodle course
Time and place
Course Information
Intended learning outcomes
Die Vorlesung intendiert die Schaffung eines grundlegenden Verständnisses für die Bedeutung des Themas Entrepreneurship in unterschiedlichen Organisationen. Ziel ist die Vermittlung der elementaren Bedeutung unternehmerischer Orientierung. Weiter wird ein grundlegendes Verständnis für die Bedeutung der Digitalisierung im Entrepreneurship vermittelt.
Teaching methodology including the use of eLearning tools
Vorlesung mit interaktiven Elementen.
Course content
Diese Vorlesung hat den Charakter einer Einführungsveranstlatung in die Themen Corporate Entrepreneurship und Digitalisierung.
Im Rahmen des Corporate Entrepreneurship wird vorrangig die Bedeutung der unternehmerischen Orientierung für die Identifikation, Evaluation und Nutzung von unternehmerischen Gelegenheiten (Opportunities) diskutiert.
Im Rahmen der Digitalisierung werden grundlegende Konzepte und Modelle präsentiert. In weiterer Folge werden diese im Hinblick auf ihr Potenzial für Entrepreneurship im Allgemeinen und Corporate Entrepreneurship im Speziellen diskutiert.
Themen:
- Grundlagen Corporate Entrepreneurship
- Bedeutung unternehmerischer Orientierung
- Grundlagen Digitalisierung
- Kennenlernen grundlegender Theorien, Konzepte und Modelle
Literature
Wird im Moodle Kurs & in den Unterlagen bekanntgegeben und ist prüfungsrelevant.
Examination information
Modified examination information (exceptional COVID-19 provisions)
schriftliche online (ROPE) Prüfung
Examination methodology
schriftliche Prüfung (je nach epidemioloigscher Situation online oder in Präsenz)
Examination topic(s)
Vorlesungsinhalte und angeführte Literatur; geschlossene (Multiple Choice, Wahr/Falsch etc.) und offene Fragestellungen
Assessment criteria / Standards of assessment for examinations
Positive Evaluierung ab min. 50% der erreichbaren Punkte in der Klausur.
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Bachelor's degree programme Business Administration
(SKZ: 518, Version: 18W.1)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
-
14.1 SBWL Innovationsmanagement und Entrepreneurship I (
0.0h VC, KS, VI / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen
-
14.1 SBWL Innovationsmanagement und Entrepreneurship I (
0.0h VC, KS, VI / 4.0 ECTS)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 518, Version: 14W.3)
-
Subject: Marktorientierte Unternehmensführung
(Compulsory elective)
-
Module: Entrepreneurship
-
§10(1) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
§10(1) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Module: Entrepreneurship
-
Subject: Marktorientierte Unternehmensführung
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 518, Version: 14W.3)
-
Subject: Product Life Cycle Management
(Compulsory elective)
-
Module: Innovation
-
§10(1) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
§10(1) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Module: Innovation
-
Subject: Product Life Cycle Management
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 518, Version: 14W.3)
-
Subject: Innovation
(Compulsory elective)
-
§10(2) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
§10(2) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Subject: Innovation
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 518, Version: 14W.3)
-
Subject: Entrepreneurship
(Compulsory elective)
-
§10(2) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
§10(2) Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Subject: Entrepreneurship
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Management Information Systems
(SKZ: 522, Version: 20W.2)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
-
10.3.1 Innovationsmanagement und Entrepreneurship I (
0.0h VC, VI, KS / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS) Absolvierung im 5. Semester empfohlen
-
10.3.1 Innovationsmanagement und Entrepreneurship I (
0.0h VC, VI, KS / 4.0 ECTS)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
- Bachelorstudium Informationstechnik
(SKZ: 289, Version: 17W.1)
-
Subject: Betriebswirtschaftliche Ergänzung
(Compulsory elective)
-
11b.5 Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
0.0h VO / 3.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 3.0 ECTS) Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
-
11b.5 Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (
0.0h VO / 3.0 ECTS)
-
Subject: Betriebswirtschaftliche Ergänzung
(Compulsory elective)
- Masterstudium Information and Communications Engineering (ICE)
(SKZ: 488, Version: 15W.1)
-
Subject: Management and Economics: Basic Courses (WI)
(Compulsory elective)
-
Management and Economics: Basic Courses (
0.0h VO, VK / 8.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Management and Economics: Basic Courses (
0.0h VO, VK / 8.0 ECTS)
-
Subject: Management and Economics: Basic Courses (WI)
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Business and Law
(SKZ: 519, Version: 18W.1)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
-
7.8.1. SBWL Innovationsmanagement und Entrepreneurship 1 (
0.0h VC, KS, VI / 4.0 ECTS)
- 601.920 Digital Business (2.0h VO / 4.0 ECTS) Absolvierung im 4., 5., 6. Semester empfohlen
-
7.8.1. SBWL Innovationsmanagement und Entrepreneurship 1 (
0.0h VC, KS, VI / 4.0 ECTS)
-
Subject: Innovationsmanagement und Entrepreneurship
(Compulsory elective)
Equivalent courses for counting the examination attempts
-
Wintersemester 2023/24
- 601.922 VO Digital Business 2: Corporate & Digital Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2022/23
- 601.922 VO Digital Business 2: Corporate Entrepreneurship and Digitalization (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2021/22
- 601.922 VO Digital Business (DB 2) (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2020/21
- 601.922 VO Digital Business (DB 2) (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2020
- 601.920 VO Corporate Entrepreneurship & Digitalisierung (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2018/19
- 601.902 VO Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2017/18
- 601.902 VO Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2016/17
- 601.902 VO Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2015/16
- 601.902 VO Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2014/15
- 601.902 VO Innovationsmanagement & Corporate Entrepreneurship (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2013/14
- 601.902 VO Corporate Entrepreneurship & Innovationsmanagement (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2012/13
- 601.902 VO Corporate Entrepreneurship & Innovationsmanagement (2.0h / 4.0ECTS)