602.418 (21S) IBEC: Digital Business 3: Cases in International Marketing

Sommersemester 2021

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
14.04.2021 14:00 - 15:30 Klagenfurt local time Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch
IBEC: Digital Business 3: Cases in International Marketing
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell
Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechnungspunkte
4.0
Anmeldungen
17 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung
Englisch
LV-Beginn
14.04.2021
eLearning
zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

This course will cover several aspects of international marketing in light of digitalisation. The course will cover the basic decisions of going international from the strategic options down to the marketing mix. Using case studies students will be able to apply the contents by analysing specific problems and proposing solutions to simulate real world behaviour.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

The course will be blended by short lecture elements, supported by blended learning elements via podcasts to highlight the key learning for each of the sessions.

Cases will be handed out (early March in Moodle) in the beginning of the course and students are expected to prepare a solution to the case in the sessions commencing in May.

Detailed instructions for the cases in conjunction with the marking criteria will be handed out with the case studies in March. Please visit frequently the Moodle course.

Students will be graded on the quality of their group case study solutions.

Inhalt/e

- International marketing strategy

- Trade principles and the use of new technologies

- Market Entry

- International marketing mix

- Digitalization in marketing

- Digital advertising

- Digital business models

- Digital consumer behaviour and Analytics

Erwartete Vorkenntnisse

Principles of Marketing or similar

Principles of Management 

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

IBEC

Literatur

For general international marketing and lead literature

Doole, I., & Lowe, R. (2008). International marketing strategy: analysis, development and implementation. Eight edition 2019. Cengage Learning EMEA 

Overview to digitalization in Marketing (additional readings)

Rindfleisch, A., & Malter, A. J. (Eds.). (2019). Marketing in a digital world. Emerald Group Publishing.

Kingsnorth, S. (2019). Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. Kogan Page Publishers.

Smith, A. (2019). Consumer behaviour and analytics: Data driven decision making. Routledge.


Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Students will be graded on a submission of a case study solution. This is a group assignment with peer evaluation and single evaluation elements.

Prüfungsinhalt/e

65% - Submission of a case study submission deadline (May 5, 2020) in Moodle (group assigment)

30% - presentation of the case study by each group member (the presentation will be graded single for each student)

5% - Peer evaluation (you will be invited to rate each of your group members for their contribution)

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

The cases will be graded considering their

  • line and quality of argument
  • completeness of the solution/suggestions
  • integration of adequate analysis
  • visual presentation
  • formal requirements of scientific submissions

The presentation will be graded considering the candidates

  • Presentation material
  • verbal expression and presentation skills
  • comprehensiveness of the presentation

The peer evaluation is based on a short questionnaire which will be administered online to gauge the contribution of each group member.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 14W.3)
    • Fach: Freie Wahlfächer (Freifach)
      • §11 Freie Wahlfächer ( 0.0h XX / 10.0 ECTS)
        • 602.418 IBEC: Digital Business 3: Cases in International Marketing (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 19W.1)
    • Fach: Freie Wahlfächer (Freifach)
      • Freie Wahlfächer ( 0.0h XX / 9.0 ECTS)
        • 602.418 IBEC: Digital Business 3: Cases in International Marketing (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium International Business and Economics (SKZ: 516, Version: 19W.1)
    • Fach: Digital Business (Wahlfach)
      • 10.3 Digital Business 3 ( 0.0h VO, VI, VC, KS / 4.0 ECTS)
        • 602.418 IBEC: Digital Business 3: Cases in International Marketing (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5., 6. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet