140.004 (20W) Markets in Socioeconomic Perspective

Wintersemester 2020/21

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
28.10.2020 08:30 - 10:00 Classroom im Moodle Kurs Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Markets in Socioeconomic Perspective
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 4 (20 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 28.10.2020
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

On successful completion of the course, students will be able to:

  • understand important societal, cultural, and environmental issues and their relation to markets
  • critically evaluate the role of business, markets, and consumption in society
  • foster analytical knowledge in relation to the central topics

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

The principle aim of this course is to provide students with some sound knowledge and critical understanding of the relationships between markets and their context to business, consumption, and society. The course is a reading course which means that all participants are expected to read given literature from unit to unit, and to provide presentations or introductions reciprocally. Course participants will work and discuss in a workshop atmosphere in order to strengthen common knowledge and reading experience.

Inhalt/e

Markets are a central category in economics, sociology, history and further disciplines but the knowledge about markets is limited. Very often the term is used as a black box where markets are just treated as a place of exchange equalizing offer and demand. Also, markets are taken metaphorically (e.g. markets for ideas, markets for careers or marriages) without having a clear command of related principles being at work.

Erwartete Vorkenntnisse

no previous knowledge 

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

The course is directed at doctoral students and those in the advanced stages of a master's programme.

Literatur

The course will start reading the book:

Geoffrey Hodgson (2015). Conceptualizing Capitalism. Institutions, Evolution, Future,

Chicago + London: Chicago University Press, Part 1, Chapters 1-10

However, further pieces of literature (book chapters and/or journal articles) are possible depending on interests and previous research by participants. Links to more genuine market research as well as links to titles being more explicit in entrepreneurship or/and consumption research are possible and welcome. This reading course is part of a series of previous and further studies of reading discovery.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

  • Effective course participation (reading, active participation, presentation)
  • Seminar papers have to be provided later on (not less than 4.500 words)

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Doktoratsprogramm Entrepreneurship, Innovation and Economic Development (SKZ: ---, Version: 16W.1)
    • Fach: Entrepreneurship, Innovation and Economic Development (Pflichtfach)
      • Entrepreneurship, Innovation and Economic Development ( 0.0h XX / 0.0 ECTS)
        • 140.004 Markets in Socioeconomic Perspective (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften (SKZ: 300, Version: 18W.1)
    • Fach: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Pflichtfach)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 0.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 140.004 Markets in Socioeconomic Perspective (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften (SKZ: 300, Version: 12W.4)
    • Fach: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Pflichtfach)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 140.004 Markets in Socioeconomic Perspective (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften (SKZ: 784, Version: 12W.4)
    • Fach: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Pflichtfach)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 140.004 Markets in Socioeconomic Perspective (2.0h SE / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet