602.420 (20W) Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung)

Wintersemester 2020/21

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
15.10.2020 08:30 - 12:00 HS 9 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Consumer Behavior
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 33%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 39 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 15.10.2020
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

Please note that changes are possible, especially with regard to teaching on campus, i.e. campus teaching may be turned into online teaching. If students prefer, the portion of online teaching can be increased. 

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The course deals with selected aspects in consumer behavior.  A special focus is on communication and advertising.

Consumer Behavior are the processes involved when individuals or groups select, purchase, use, or dispose of products, services, ideas, or experiences to satisfy needs and desires.  Students will learn about consumers’ perception, learning and memory, motivation and values, the self, personality and lifestyle, as well as attitudes and persuasion.  They will learn how consumers make decisions and are influenced by their physical as well as social surroundings.  In addition, students will learn about cultural influences on consumers.

The focus of the case study in this course is:  The digital consumer

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

In class, lecturer and students will discuss selected aspects of consumer behavior from the course material. 

Students prepare and present one case studies (online group work and online presentation).

Inhalt/e

1. Introduction to Consumer Behavior

2. Buying, Having and Being

3. Perception

4. Learning and Memory

5. Motivation and Affect

6. The Self: Mind, Gender, and Body 

7. Personality, Lifestyles and Values 

8. Attitudes and Persuasive Communication 

9. Decision Making 


Case study work (group activity)

Erwartete Vorkenntnisse

Important: Students should read the book chapters in advance in order to be able to participate actively in the course!

Literatur

Course Book via Library: Michael R. Solomon:  Consumer Behavior, Global Edition, Pearson, 12th edition, 2018 (recent earlier editions are fine, too).

Cases:  Available in Moodle when class starts

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Geänderte Prüfungsinformationen (COVID-19 Ausnahmeregelung)

Open Book Exam at Home (counts for 70% of final grade)

Group work and presentation (30% of final grade)

Prüfungsmethode/n

Open Book Exam at Home (counts for 70% of final grade)

Group work and presentation (30% of final grade)

Prüfungsinhalt/e

Open Book Exam at Home: Textbook, slides

Group work: Specific topics from "The digital consumer"

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Open Book Exam at Home: Quality and quantity of responses to exam questions, line of argumentation, comprehensibility

Group work: Quality and quantity of content in the group work, form of presentation/slides, line of argumentation, creativity

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • Consumer Behavior/ Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 2.0h VC / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium Information Management (SKZ: 922, Version: 19W.1)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • 6.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 0.0h VC / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen
  • Masterstudium Informationsmanagement (SKZ: 922, Version: 13W.2)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • 5.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) ( 2.0h VC/KS / 2.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium Medien, Kommunikation und Kultur (SKZ: 841, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien und Konsumentenverhalten ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet