180.582 (21S) Organisational communication and media management
Overview
Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).
For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
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- Lecturer
- Course title german Organisationskommunikation und Medienmanagement
- Type Lecture - Course (continuous assessment course )
- Course model Blended learning course
- Online proportion 40%
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 6.0
- Registrations 17 (30 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction German
- possible language(s) of the assessment English
- Course begins on 09.03.2021
- eLearning Go to Moodle course
Time and place
Please note that the currently displayed dates may be subject to change due to COVID-19 measures.
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Course Information
Intended learning outcomes
Studierende können Ihre Kenntnisse im Bereich OKOM und Medienmanagement vertiefen. Theorien, Modelle, Strategien und Funktionen der OKOM und des Medienmanagement werden in Bezug auf aktuelle Themen und Forschungsgebiete erklärt und angewandt.
Teaching methodology including the use of eLearning tools
Vorlesung mit interaktiven Lernformen und Blended Learning
Course content
Die LV bietet eine Vertiefung im Bereich OKOM und Medienmanagement.
Theorien, Konzepte, Modelle und Strategien werden in Bezug auf aktuelle Themen und Forschungsgebiete präsentiert, erklärt und angewandt.
Themen:
- Organisationskommunikation (OKOM) - Vertiefung Theorien und Konzepte
- Spezielle Themen und Forschungsbereiche:
- CSR, Nachhaltigkeit, Gesundheit, Stakeholder Management, Branding, Reputationsmanagement, Influencer Marketing…
- Spezielle Themen und Forschungsbereiche:
- Medienmanagement - Vertiefung Theorien und Konzepte
- Spezielle Themen und Forschungsbereiche:
- Crossmedia,Multimedia, Convergence, Cross-Border, Social Media (Management), ...
- Spezielle Themen und Forschungsbereiche:
Examination information
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Examination methodology
Schriftliche Prüfung
Examination topic(s)
Skript und LV-Inhalte
Assessment criteria / Standards of assessment for examinations
Aktive Teilnahme - Erfüllung der Aufgaben - erfolgreiche Absolvierung der Prüfung
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Master's degree programme Media, Communications & Culture
(SKZ: 841, Version: 20W.1)
-
Subject: Kommunikation
(Compulsory subject)
-
3.1 Organisationskommunikation und Medienmanagement (
0.0h VC, VI / 6.0 ECTS)
- 180.582 Organisational communication and media management (2.0h VC / 6.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
-
3.1 Organisationskommunikation und Medienmanagement (
0.0h VC, VI / 6.0 ECTS)
-
Subject: Kommunikation
(Compulsory subject)
- Master's degree programme Media, Communications & Culture
(SKZ: 841, Version: 09W.1)
-
Subject: Organisationskommunikation und -kultur
(Compulsory elective)
-
Kurs (
2.0h KU / 6.0 ECTS)
- 180.582 Organisational communication and media management (2.0h VC / 6.0 ECTS)
-
Kurs (
2.0h KU / 6.0 ECTS)
-
Subject: Organisationskommunikation und -kultur
(Compulsory elective)
Equivalent courses for counting the examination attempts
This course is not assigned to a sequence of equivalent courses