180.582 (21S) Organisational communication and media management

Sommersemester 2021

Registration deadline has expired.

First course session
09.03.2021 10:00 - 11:30 Online-Termin Off Campus
... no further dates known

Overview

Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).

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Lecturer
Course title german Organisationskommunikation und Medienmanagement
Type Lecture - Course (continuous assessment course )
Course model Blended learning course
Online proportion 40%
Hours per Week 2.0
ECTS credits 6.0
Registrations 17 (30 max.)
Organisational unit
Language of instruction German
possible language(s) of the assessment English
Course begins on 09.03.2021
eLearning Go to Moodle course

Time and place

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Course Information

Intended learning outcomes

Studierende können Ihre Kenntnisse im Bereich OKOM und Medienmanagement vertiefen.  Theorien, Modelle, Strategien und Funktionen der OKOM und des Medienmanagement werden in Bezug auf aktuelle Themen und Forschungsgebiete erklärt und angewandt. 

Teaching methodology including the use of eLearning tools

Vorlesung mit interaktiven Lernformen und Blended Learning

Course content

Die LV bietet eine Vertiefung im Bereich OKOM und Medienmanagement. 

Theorien, Konzepte, Modelle und Strategien werden in Bezug auf aktuelle Themen und Forschungsgebiete präsentiert, erklärt und angewandt. 

Themen: 

  • Organisationskommunikation (OKOM) - Vertiefung Theorien und Konzepte
    • Spezielle Themen und Forschungsbereiche:
      • CSR, Nachhaltigkeit, Gesundheit, Stakeholder Management, Branding, Reputationsmanagement, Influencer Marketing…
  • Medienmanagement - Vertiefung Theorien und Konzepte
    • Spezielle Themen und Forschungsbereiche: 
      • Crossmedia,Multimedia, Convergence, Cross-Border, Social Media (Management), ...

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Examination methodology

Schriftliche Prüfung

Examination topic(s)

Skript und LV-Inhalte

Assessment criteria / Standards of assessment for examinations

Aktive Teilnahme - Erfüllung der Aufgaben - erfolgreiche Absolvierung der Prüfung 

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Master's degree programme Media, Communications & Culture (SKZ: 841, Version: 20W.1)
    • Subject: Kommunikation (Compulsory subject)
      • 3.1 Organisationskommunikation und Medienmanagement ( 0.0h VC, VI / 6.0 ECTS)
        • 180.582 Organisational communication and media management (2.0h VC / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
  • Master's degree programme Media, Communications & Culture (SKZ: 841, Version: 09W.1)
    • Subject: Organisationskommunikation und -kultur (Compulsory elective)
      • Kurs ( 2.0h KU / 6.0 ECTS)
        • 180.582 Organisational communication and media management (2.0h VC / 6.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

This course is not assigned to a sequence of equivalent courses