605.240 (20S) Doctoral Seminar in Marketing

Sommersemester 2020

Registration deadline has expired.

First course session
11.05.2020 09:00 - 17:00 Online Seminar Off Campus
... no further dates known

Overview

Lecturer
Course title german Dissertant/inn/enseminar im Bereich Marketing und internationales Management
Type Seminar (continuous assessment course )
Hours per Week 2.0
ECTS credits 4.0
Registrations 7 (15 max.)
Organisational unit
Language of instruction English
possible language(s) of the assessment English
Course begins on 11.05.2020

Time and place

List of events is loading...

Course Information

Intended learning outcomes

Kritische Reflexion und Diskussion des aktuellen Standes der Dissertation.

Teaching methodology including the use of eLearning tools

Im fachbezogenen Dissertantenseminar präsentieren und diskutieren Dissertant/inn/en den aktuellen Stand ihrer Arbeit.

Course content

Es werden unterschiedliche theoretische Perspektiven auf Dissertationsthemen aufgezeigt und Lösungsmöglichkeiten für offene Fragen diskutiert.

Die Präsentation des aktuellen Standes der Dissertation kann folgende Punkte umfassen:

  • Beschreibung der Problemstellung
  • Herausarbeiten von Forschungslücken
  • Formulierung konkreter Forschungsfragen
  • Theoretische Bezugsrahmen zur Bearbeitung der Forschungsfragen
  •  Erhebungsmethoden
  • Statistische Auswertungsmethoden
  • Diskussion der Ergebnisse    

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 300, Version: 18W.1)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 0.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 300, Version: 12W.4)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 784, Version: 12W.4)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

This course is not assigned to a sequence of equivalent courses