Stammdaten

Titel: Adolescents’ persuasion knowledge in response to online targeted political advertising: A mobile experience sampling study
Beschreibung:

By conducting a mobile experience sampling study with adolescents during an election (N = 113, 640 momentary assessments), we investigated the relationships between perceived political and issue fit of targeted political advertising and persuasion knowledge. Results show perceived issue fit was positively related to targeting knowledge, while perceived political fit was negatively associated with manipulative intent perceptions. Privacy concerns and the timing of the campaign did not moderate the relationships. Hence, educational interventions are important.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: 73rd Annual ICA Conference (Toronto)
Datum: 29.05.2023
Vortragsstatus: stattgefunden (Präsenz)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 508020 - Politische Kommunikation
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt