Stammdaten

Titel: Buy, collect and play: Children's practices in media consumption worlds
Beschreibung:

Today, childhood is densely permeated by media and consumer practices. Media consumption worlds (MCWs) are a phenomenon that reflects both factors. They are cross-media and transmedia productions that use different media platforms (e.g., movies, computer games, smartphone apps) to tell a story. Complemented by toys, merchandising and events, they offer a specific lifestyle (e.g., the Frozen or Harry Potter lifestyle). As will be shown, on the one hand, they constitute valuable peer-group experiences, allow self-expression and acting out creativity, on the other hand, they reinforce consumer ideology and lure children to the screen. 

Schlagworte: mediatized childhood, consumption, cross-media, transmedia storytelling, media networks, media appropriation
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: https://www.otago.ac.nz/news/events/otago831389.html
Veranstaltung: Performing Childhoods Conference (University of Otago, Dunedin)
Datum: 25.11.2021
Vortragsstatus: stattgefunden (online)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503020 - Medienpädagogik
  • 509008 - Kinderforschung, Jugendforschung
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt