Stammdaten

Titel: Transformative learning – more than just a magic formula?
Beschreibung:

The presentation explores potentials and barriers for transformative education when learning is understood as experience. Experiences cannot be controlled. In this sense, we do not have transformative learning processes under control. How then can experiences be used pedagogically for transformative processes for a socially and economically more just world, for peaceful coexistence, for a resource-conserving lifestyle?

Schlagworte: Transformative Education - Transformative Learning - Global Citizenship Education - Sustainability
Typ: Vortrag auf Einladung
Homepage: https://symposium.unesco-dcmet.com/timetable/event/global-citizenship-and-international-relations/?fbclid=IwAR0YjaNHNXmYCMhtyXFIKCPUGANfy5fiXgTp2YmFzY7MbcbsUOr6fgedUN8
Veranstaltung: International Symposium on Democracy, Global Citizenship and Transformative Education: New Perspectives to Understand, Engage and Act Together (Quèbec)
Datum: 20.05.2021
Vortragsstatus: stattgefunden (online)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Allgemeine Erziehungswissenschaft und diversitätsbewusste Bildung
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -1294
http://ifeb.aau.at/adb
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Zentrum für Friedensforschung und Friedensbildung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  0463/2700-998653
   heike.petschnig-konrad@aau.at
http://ifeb.aau.at/zff
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 506008 - Konfliktforschung
  • 503025 - Schulpädagogik
  • 506006 - Friedensforschung
  • 504031 - Diversitätsforschung
  • 503001 - Allgemeine Pädagogik
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Nachhaltigkeit
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Keynote-Speaker
  • Ja
Arbeitsgruppen
  • UNESCO Chair "Global Citizenship Education - Culture of Diversity and Peace"

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt