Stammdaten

Titel: Why (mathematics) education in a democracy must be critical education
Untertitel:
Kurzfassung:

Education, as a fixed component of society, has the task of forming democratic principles and values in addition to subject-specific goals. Critical competencies must be promoted in every school subject. In this paper, teaching principles of critical education are derived from the requirements of democracy. Furthermore, it is argued that mathematics education has a special role to play here, but that, at the same time, mathematics’ unique characteristics may explain why it is still no matter of course to integrate critical aspects into this subject.

Schlagworte: critical mathematics education, democracy
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 03.09.2021 (Print)
Erschienen in: Exploring new ways to connect
Exploring new ways to connect (2021)

D. Kollosche
Tredition

zur Publikation
 ( Tredition; D. Kollosche )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 3
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 967 - 976

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum:
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.5416634
Homepage: -
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)
Erscheinungsdatum: 03.09.2021
ISBN:
  • 978-3-347-39912-9
  • 978-3-347-39913-6
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden