Publikation: Academic professionalisation and hybrid...
Stammdaten
Titel: | Academic professionalisation and hybrid professionalism in adult education |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | Discourse on professionalisation and professionalism is a longstanding focus in adult education practice and research. Drawing on the theoretical framework of Freidson (2001) and Noordegraaf (2007, 2015), this qualitative research combined an explorative method and an in-depth analysis (Nutt Williams & Hill, 2012; Williams & Morrow, 2009). It focussed on the comparison of adult education programmes at the Master's level in three countries (document analysis), and the critical reflection on logics of action three adult educators of the referred countries themselves use to describe their work (semi-structured interviews). Thematic content analysis was used to examine data concerning academic professionalisation and professionalism in adult education. Findings showed that the extent of promoting professionalisation appeared differently in each country, depending on the social and historical contexts and the interplay among several factors within which higher education institutions offering programs on adult education are settled. In addition, the practice of adult educators expressed by themselves involved several logics of action. This study highlights the presence of hybrid professionalism in adult education. |
Schlagworte: | adult education; academic professionalisation; hybrid professionalism; logics of action; comparison |
Publikationstyp: | Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 01.12.2023 (Online) |
Erschienen in: |
Andragoške studije
Andragoške studije
(
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Heftnummer: | 2 |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Version: | - |
Seite: | S. 9 - 37 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 01.12.2023 |
ISBN (e-book): | - |
eISSN: | - |
DOI: | http://dx.doi.org/10.5937/AndStud2302009K |
Homepage: | - |
Open Access |
|
AutorInnen
Elena Klimkina (extern) |
Sarah-Maria Rotschnig (intern) |
Jiin Yoo (extern) |
Lisa Breitschwerdt (extern) |
Leslie Cordie (extern) |
Paula Guimarães (extern) |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Zitationsindex |
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |