Stammdaten

Titel: On the need for a methodology of didactical content analysis
Untertitel:
Kurzfassung:

This essay outlines reasons why research in mathematics education requires didactical content analysis, understood as the rational evaluation of the educational suitability of different mathematical approaches towards a given curricular content on the basis of didactical background theories. It continues to argue that such work is currently being done outside of research and still being used in research. A reason for that is investigated via the example of a diminishing German manifestation of didactical content analysis. It becomes obvious that studies in didactical content analysis have become difficult or impossible to publish due to the lack of a methodology for the research field. Eventually, initial thoughts for such a methodology are presented.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 31.12.2023 (Online)
Erschienen in: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)
zur Publikation
 ( )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 3128 - 3135

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 31.12.2023
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://hal.science/hal-04386989v1
Open Access
  • Auf einem Repositorium abgelegt

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Mathematikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden