Stammdaten

Titel: 2+2=4? Mathematics lost between the pitfalls of essentialism and alternative truths
Untertitel:
Kurzfassung:

This essayproblematises the epistemic status of mathematical knowledge. It is based onthe observation that essentialist epistemologies provide no solid basis whilerelativist epistemologies have not yet convincingly succeeded to explain theobjectivity of mathematical knowledge. I will start with three examples frompopular media which illustrate that awareness for the problem discussed herehas already reached the interested public. I will shortly address popularanswers to the problem, only to refute them. I will end the essay bydiscussions which stay close to the example of 2+2=4, ending with thepresentation of possible directions for further understanding and research.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 02.02.2023 (Online)
Erschienen in: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
zur Publikation
 ( )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 1759 - 1767

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 02.02.2023
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://hal.science/hal-03747815
Open Access
  • Auf einem Repositorium abgelegt

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Mathematikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden