Stammdaten

Titel: Digital Materials to Support Learning – Success Stories in Teaching Computing Science
Untertitel:
Kurzfassung:

Technology has a deep impact on everyday life of most people today, and computing science, information and communication technologies, and digital media are finding their way to education, too. The use of technology and digital materials is, however, a matter of ongoing debate, and educators are called upon to decide whether and when to use digital materialsor not.At the department of informatics didactics in Klagenfurt, we developed our own teaching approach and do have a rich experience in the use of unplugged and plugged activities in the classroom. This paper gives some background information about ourlearningapproachand shows, throughthree examples, how digital materialscan be introduced successfully at all levels of education, from elementary up to university level. It also shows that digital materials, when used appropriately, allow for broader methodological approach and stimulatesmore differentiated way of teaching.

Schlagworte: Neurodidactics, Computer Supported Learning, Digital Materials, K-12 education
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.2020 (Online)
Erschienen in: IPSI Transactions on Internet Research.
IPSI Transactions on Internet Research.
zur Publikation
 ( IPSI; H. Maurer )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 16
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: -

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.2020
ISBN (e-book): -
eISSN: 1820-4503
DOI: -
Homepage: http://tir.ipsitransactions.org/index.html
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Zitationsindex
  • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden