Stammdaten

Titel: Two Schools Under One Roof
Untertitel: Visible Segregation in the Education System in Bosnia and Herzegovina
Kurzfassung:

The article explores the contentious phenomenon of ›two schools under one roof‹ – one of the most significant problems affecting the education system in Bosnia and Herzegovina following the Dayton Agreement, with severe consequences for the affected youth. It explores the reasons behind the established system of segregated education, capturing the voices of the young students in the process, along with their demands. By exploring the question of how to safeguard peace in the spirit of Alexander Langer’s »ten steps of togetherness« through measures targeted at the educational sphere it asks the question: Is inclusive school feasible in Bosnia and Herzegovina?

Schlagworte: School System, Segregation, Inclusion, Bosnia and Herzegovina
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 19.08.2019 (Print)
Erschienen in: Ist inklusive Schule möglich?
Ist inklusive Schule möglich? (2019)

J. Donlic, E. Jaksche-Hoffman, H. Peterlini
transcript

zur Publikation
 ( transcript; J. Donlic, E. Jaksche-Hoffman, H. Peterlini )
Titel der Serie: Pädagogik
Bandnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 273 - 288
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 19.08.2019
ISBN:
  • 978-3-8376-4312-1
ISSN: -
Homepage: https://www.transcript-verlag.de/978-3-8376-4312-1/ist-inklusive-schule-moeglich/

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Allgemeine Erziehungswissenschaft und diversitätsbewusste Bildung
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -1294
http://ifeb.aau.at/adb
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
  • 503025 - Schulpädagogik
  • 504021 - Migrationsforschung
  • 503034 - Inklusive Pädagogik
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • AK Qualitative Sozialforschung

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden