Stammdaten

Titel: How increased self-regulation, learner autonomy and learner cooperation raise self-esteem and consequently inner peace and interpersonal peace
Untertitel: Insights from an innovative school context
Kurzfassung:

Living in peace is a privilege. Since the end of World War II in 1945, Austria has enjoyed this privilege, which is nowadays taken for granted. Peace is, however, more than an absence of war (Write, 1942) and does not only involve conflict between nation states. Peace exists in many arenas of life, and in foreign language (L2) education peace is complex and takes multiple forms. For example, learners who encourage each other contribute to an atmosphere of peace in the classroom. Such scenarios form the basis of this chapter, which focuses on peace within a person (inner peace) and peace in relationships with others (interpersonal peace). A learning environment that supports these types of peace in L2 education requires, among other features, a learner-centred and forward-thinking teaching approach. Cooperative open learning (COOL) promotes learner autonomy and collaboration and provides a learning atmosphere that fosters learners' inner and interpersonal peace.

Schlagworte: inner peace, interpersonal peace, motivation, L2 anxiety, language learning strategies, self-regulation, respect, trust, verbal and nonverbal support, empathy
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.01.2021 (Print)
Erschienen in: Peacebuilding in language education
Peacebuilding in language education
zur Publikation
 ( Multilingual Matters; R. Oxford, M. Olivero, M. Harrison, T. Gregersen )
Titel der Serie: New perspectives on language and education
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 80 - 95
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.01.2021
ISBN:
  • 978-1-78892-979-0
  • 978-1-78892-978-3
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 501016 - Pädagogische Psychologie
  • 503029 - Sprachlehrforschung
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden