Stammdaten

Titel: New Approaches to Assessing Language and (Inter-)Cultural Competences in Higher Education - Nouvelles approches de l’évaluation des compétences langagières et (inter-)culturelles dans l’enseignement supérieur
Untertitel:
Kurzfassung:

Assessment is omnipresent and multifaceted in contemporary institutions of higher education. This collection provides a sound and revealing overview of language and (inter-)cultural assessment practices in European higher education and beyond (Australia, China and Japan). It addresses mainly the following questions: What sort of assessment is taking place? What purposes does it serve? What representations do teaching staff and learners have of assessing language and (inter-)cultural competences in higher education? The chapters were first presented at the bilingual conference (English and French) Assessing language and (inter-)cultural competences in Higher Education at Turku University (Finland) in 2007. 

L’évaluation est un phénomène multiforme et omniprésent dans l’enseignement supérieur. Ce volume collectif propose un large éventail d’articles, qui passent en revue les pratiques d’évaluation en didactique des langues dans les systèmes éducatifs européens mais aussi en Australie, en Chine et au Japon. Les auteurs s’interrogent sur les questions suivantes : quels types d’évaluation sont mis en œuvre dans le supérieur ? Dans quels buts ? Quelles représentations les enseignants et les apprenants ont-ils de l’évaluation des compétences langagières et interculturelles ? Les textes qui constituent l’ouvrage ont été présentés au colloque intitulé Evaluation des compétences langagières et (inter-)culturelles dans l’enseignement supérieur, organisé par l’Université de Turku (Finlande) en 2007.

Schlagworte:
Publikationstyp: Herausgeberschaft von Schriftenreihe (Herausgeberschaft)
Erscheinungsdatum: 05.03.2010 (Print)
Titel der Serie: Language Testing and Evaluation
Bandnummer: 19
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 294 S.
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 05.03.2010
ISBN:
  • 978-3-631-58946-5
ISSN: 1612-815X
Homepage: https://www.peterlang.com/view/serial/LTE

HerausgeberInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
Peter Lang AG, International Academic Publishers
Wabernstraße 40
CH 3007 Bern
Schweiz
Wabernstraße 40
CH - CH 3007  Bern

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen
  • Angewandte Linguistik

Kooperationen

Organisation Adresse
Ruhr-Universität Bochum
Universitätsstraße 150
44780 Bochum
Deutschland
Universitätsstraße 150
DE - 44780  Bochum

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden