Stammdaten

Titel: Modelling Performance in Tests of Spoken Language
Untertitel:
Kurzfassung:

When we use a language we are always aware of our audience. This awareness is reflected, for example, in changes to the way we speak to the same person in different contexts or to different people in the same context. This book explores the way in which test takers’ language can change in test events depending on either real or perceived similarities or differences between themselves and their interlocutors. The series of five studies reported are designed to explore aspects of test-taker performance on tests of speaking, and in doing so provide evidence in support of a proposed model of speaking test performance. Though the studies focus primarily on the effect on test-taker performance of characteristics associated with their interlocutor, they also provide empirical evidence of interactions between the factors. There are clear implications from the findings for all of those people involved in language testing and in researching spoken language.

Schlagworte:
Publikationstyp: Herausgeberschaft von Schriftenreihe (Herausgeberschaft)
Erscheinungsdatum: 02.01.2008 (Print)
Titel der Serie: Language Testing and Evaluation
Bandnummer: 12
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 275 S.
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 02.01.2008
ISBN:
  • 978-3-631-56098-3
ISSN: 1612-815X
Homepage: https://www.peterlang.com/view/serial/LTE

HerausgeberInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
Peter Lang Verlagsgruppe
Frankfurt am Main [u. a.]
Deutschland
DE  Frankfurt am Main [u. a.]

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen
  • Angewandte Linguistik

Kooperationen

Organisation Adresse
Ruhr-Universität Bochum
Universitätsstraße 150
44780 Bochum
Deutschland
Universitätsstraße 150
DE - 44780  Bochum

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden