Stammdaten

Titel: Strategic Competence and EFL Reading Test Performance
Untertitel: A Structural Equation Modeling Approach
Kurzfassung:

Strategic competence (a higher-order executive ability that executes strategies for language use) has long been theorized as a significant non-linguistic factor affecting second language (L2) communicative ability. Despite its recognition, the parameters of strategic competence have been poorly defined and researched. Utilizing the multitrait-multimethod approach, this book examines the relationships of general strategic knowledge and strategic regulation in a specific high-stakes, test-taking context to English as a foreign language (EFL) reading test performance over time through the use of a structural equation modeling (SEM) approach. Since it is large-scale and longitudinal in nature, this research provides an opportunity to generalize the unfolding nature of strategic competence. The book concludes by proposing multidimensional models to assist researching strategic competence and by discussing pedagogical models for strategic reading instruction.

Schlagworte:
Publikationstyp: Herausgeberschaft von Schriftenreihe (Herausgeberschaft)
Erscheinungsdatum: 20.09.2007 (Print)
Titel der Serie: Language Testing and Evaluation
Bandnummer: 9
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 231 S.
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 20.09.2007
ISBN:
  • 978-3-631-55901-7
ISSN: 1612-815X
Homepage: -

HerausgeberInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
Peter Lang AG, International Academic Publishers
Wabernstraße 40
CH 3007 Bern
Schweiz
Wabernstraße 40
CH - CH 3007  Bern

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen
  • Angewandte Linguistik

Kooperationen

Organisation Adresse
Ruhr-Universität Bochum
Universitätsstraße 150
44780 Bochum
Deutschland
Universitätsstraße 150
DE - 44780  Bochum

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden