Stammdaten

Titel: A Comparative Study of Values-Based Fields of AdultLearning and Education in Austria, Scotland, and South Tyrol, Italy.
Untertitel: Practitioners Resisting Neoliberal Tendencies Based on Their Ideas of Social Justice
Kurzfassung:

This article presents the findings of a comparative study of values-based adult learning and education (ALE) fields; specifically, in Austria, critical-emancipatory adult basic education; Scotland, learner-centered, community-based adult learning; and South Tyrol, Italy, the Winterschule, a radical-critical popular education format. We studied the voices of experienced practitioners to understand their challenges and constraints and how they resisted changes that did not reflect their values. It highlights local practices to promote visibility, create dialogue, and strengthen the understanding and recognition of these fields in which practitioners are unequivocally committed to social justice. Our findings highlighted repertoires of resistance, affirmed pedagogy as a values- based endeavor, and elucidated practitioners’ commitments to holistic approaches that re-negotiate ideas of social justice for people and the planet. Our analysis shows that when ideas of social justice are shared amongst allies, practitioners can effectively maintain their values-based approaches and thus re-affirm and protect democratic ALE practice.

Schlagworte: social justice, critical pedagogy, comparative study, practitioners’ knowledge, resistance
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 07.08.2023 (Online)
Erschienen in: Adult Education Quarterly
Adult Education Quarterly
zur Publikation
 ( SAGE Journals; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: -

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 07.08.2023
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1177/07417136231180550
Homepage: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/07417136231180550
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Erwachsenenbildung und berufliche Bildung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  -1299
http://ifeb.aau.at/ebb
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503009 - Erwachsenenbildung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Zitationsindex
  • Social Science Citation Index (SSCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
Professor emerita Lyn Tett; University of Huddersfield and Edinburgh
Großbrit. u. Nordirland
GB  

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden