Stammdaten

Titel: Teaching programming concepts through gamification using the Sphero Bolt
Untertitel:
Kurzfassung:

Learning programming is becoming increasingly important in schools, especially due to the steady advance of digitalization. However, teachers often lack motivating and interesting learning material. For students, learning to program is often associated with learning complicated syntax and getting a simple text output. But programming could be pretty fun and motivating, straight from the beginning. In this workshop we present an approach to teaching and learning programming in an interactive, motivating and playful way. Our approach is based on our experience in teaching programming skills to children of all ages at the Informatics Lab at the University of Klagenfurt.

Schlagworte: programming concepts, gamification, block-based programming, Sphero Bolt, Informatics Lab
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.12.2022 (Online)
Erschienen in: Local Proceedings of the 15th International Conference on Informatics in Schools
Local Proceedings of the 15th International Conference on Informatics in Schools (2022)

A. Bollin, G. Futschek
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
 ( A. Bollin, G. Futschek )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 133 - 134

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.12.2022
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.48415/2022/issep.2022
Homepage: https://issep.online/proceedings/
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden