Stammdaten

Titel: Students dealing with tasks aiming at model- and context-oriented reflections:
Untertitel: An explorative investigation
Kurzfassung:

Generally, reflections on mathematical concepts seem to be important to acquire mathematical knowledge at school. In theoretical works focusing on how mathematical education can contribute to societal participation and active citizenship, model - and context-oriented reflections play an essential role. This paper presents a study in which 8 th grade learners were encouraged to perform both types of reflections through selected tasks. By means of interviews, reflection processes at the student level were made accessible. Results from a first, explorative analysis of the interviews are reported.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 14.09.2021 (Online)
Erschienen in: Exploring new ways to connect
Exploring new ways to connect (2021)

D. Kollosche
Tredition

zur Publikation
 ( Tredition; D. Kollosche )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 787 - 798

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 14.09.2021
ISBN (e-book):
  • 978-3-347-39882-5
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://www.mescommunity.info/proceedings/MES11.pdf
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden