Stammdaten

Titel: H5P in the Educational Context – Methodological Applicability in the Classroom
Untertitel:
Kurzfassung:

Although H5P has been established as a widely used tool in teaching and learning for a few years now, there is almost no academic research available in this field. After briefly looking at the educational and technical aspects of H5P, we present a short pre-study in order to identify possible constraints but also didactic challenges. The findings link H5P activities to elements of  Bloom’s taxonomy for identifying approbpriate elements of teaching and learning competency-based corricula. After discussing the results, this paper concludes with considerations that need to be researched in the future.

Schlagworte: Education, H5P, teaching scenarios, Bloom levels
Publikationstyp: Sonstige Veröffentlichung (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 03.11.2021 (Online)
Erschienen in: Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking.
Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking.
zur Publikation
 ( E. Barendsen, C. Chytas )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 1 - 4

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 03.11.2021
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://issep2021.science.ru.nl/online-local-proceedings/
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Humans in the Digital Age
Zitationsindex Kein Zitationsindex ausgewählt
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden