Stammdaten

Titel: Towards the Use of Slice-based Cohesion Metrics with Learning Analytics to Assess Programming Skills
Untertitel:
Kurzfassung:

In programming education, it makes a difference whether you are dealing with beginners or advanced students. As our future students will become even more tech-savvy, it is necessary to assess programming skills appropriately and quickly to protect them from boredom and optimally support the learning process. In this work, we advocate for the use of slice-based cohesion metrics to assess the process of program construction in a learning analytics setting. We argue that semantically related parts during program construction are an essential part of programming skills. Therefore, we propose using cohesion metrics on the level of variables to identify programmers' trains of thought based on the cohesion of semantically related parts during program construction.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 08.07.2021 (Online)
Erschienen in: 2021 Third International Workshop on Software Engineering Education for the Next Generation (SEENG), 24-24 May 2021
2021 Third International Workshop on Software Engineering Education for the Next Generation (SEENG), 24-24 May 2021
zur Publikation
 ( IEEE Xplore Digital Library; C. Peraire, S. Krusche )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 6 - 10

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 08.07.2021
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://ieeexplore.ieee.org/document/9474642
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden