Stammdaten

Titel: Roles, practices and competencies of STEM-teacher educators
Untertitel:
Kurzfassung:

This paper looks at the different roles of teacher educators, their competencies, and professional practices. To gain an insight into the current state of research on this topic, a theoretical input will be given at the beginning. Building on this, there will be a discussion of relevant issues in the context of teacher educators’ professionalisation, to capture different country perspectives and to foster networking concerning this topic.

Schlagworte: professional roles, practices, competencies, teacher education, STEM roles, practices and competencies of STEM-teacher educators
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.01.2024 (Online)
Erschienen in: STEM & Open Schooling for Sustainability Education
STEM & Open Schooling for Sustainability Education
zur Publikation
 ( WTM-Verlag; M. Doorman, E. Schäfer, K. Maaß )
Titel der Serie: STEM & Open Schooling for Sustainability Education Proceedings of the 4th Educating the Educators Conference
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 175 - 178

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.01.2024
ISBN (e-book):
  • 978-3-95987-274-4
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872744.0
Homepage: https://www.wtm-verlag.de/conference-proceedings-11/
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503 - Erziehungswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden