Stammdaten

Titel: ‘Knowing that’, ‘knowing why’ and ‘knowing how’Aligning perspectives and assembling epistemes for a transdisciplinary analysis of questioning sequences in executive coaching. A research journey
Untertitel:
Kurzfassung:

This contribution maps the journey towards setting up a transdisciplinary, interprofessional collaboration between coaching practitioners and coaching researchers from the fields of Applied Linguistics and Applied Psychology. The goal of such a project is to build a community of interest around a common cause, i.e., a practically relevant, language-based coaching problem (in our case, questioning practices in executive coaching), and to collaboratively solve the problem on the basis of assembling and integrating the various epistemes. The purpose of our contribution in the form of a travel report is twofold: firstly, to theoretically and conceptually discuss the challenges and affordances of aligning perspectives and assembling epistemes for such a transdisciplinary research project; Secondly, to present the available epistemic bases and offer first empirical results from our applied linguistic research and our cooperation with Applied Psychology that served as the basis for conceptualising the project Questioning Sequences in Coaching (Graf, Spranz-Fogasy, & Künzli, 2020). We end this travel report by critically assessing the transdisciplinary character of the current project and by envisioning another kind of cooperation between coaching practice and coaching research as the future destination of our research journey.

Schlagworte: transdisciplinarity, executive coaching, applied psychology, questioning sequences, epistemic assemblage
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 09.09.2021 (Print)
Erschienen in: AILA Review
AILA Review
zur Publikation
 ( John Benjamins Publishing Company; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 34
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 57 - 78

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum:
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1075/aila.20008.gra
Homepage: -
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)
Erscheinungsdatum: 09.09.2021
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: https://benjamins.com/catalog/aila.34.1

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden