Stammdaten

Titel: The Narrated Self.
Untertitel: Narrative Subject Constructions in the Sign of Medial and Sociocultural Change
Kurzfassung:

What narratives are told by people who use digital media as instrumentsand stages for storytelling or make them the subject of storytelling? This question is at the center of this article, which is based on a secondary analysis of the study "Communicative Public Spheres in Cyberspace", which included net actors and bloggers from different parts of the world. Six narrative types were identified: Networking narratives, self-presentation narratives, merchant and seller narratives, boundary management narratives, transformation narratives, break-up narratives and break-out narratives. These narrative types are analyzed from the perspective of intersubjective and narrative-theoretical approaches.They represent responses to biographical and socio-cultural provocations and provide insights into the yearnings of the net generation, their search for orientation and their subject constructions. In the narratives, the digital media not only reveal themselves as instruments of storytelling, they also shape the what and how of storytelling. 

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2024 (Print)
Erschienen in: The Forgotten Subject.
The Forgotten Subject. (2023)

R. Winter, P. Gentzel, F. Krotz, J. Wimmer
Palgrave Macmillan

zur Publikation
 ( Palgrave Macmillan; R. Winter, P. Gentzel, F. Krotz, J. Wimmer )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 145 - 169

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2024
ISBN:
  • 978-3-658-42871-6
ISSN: -
Homepage: http://christinaschachtner.wordpress.com/
Erscheinungsdatum: 02.01.2024
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-42872-3
Homepage: -
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 504019 - Mediensoziologie
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden