Stammdaten

Titel: Supporting the acquisition of programming skills with program construction patterns
Untertitel:
Kurzfassung:

A central topic to computer science education is the training of novice programmers. Novice programming skills have already been mapped to hierarchical levels, and expert programming skills have been measured based on task performance. But didactical instructions and individual support to acquire expert programming skills have not been provided in detail. I propose the investigation of structural and semantic patterns in program construction sequences in an IDE-based learning analytics setting. I aim to provide a more fine-grained assessment of programming skills, to enable skill assessments during programming tasks, and to support the individual acquisition of programming skills.



Schlagworte: program construction, learning analytics, programming patterns, programming skills
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 19.08.2019 (Online)
Erschienen in: Proceedings of the 41st International Conference on Software Engineering
Proceedings of the 41st International Conference on Software Engineering (2018)
zur Publikation
 ( ICSE'19, 41st International Conference on Software Engineering; )
Titel der Serie: ICSE'19
Bandnummer: 41
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: -

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 19.08.2019
ISBN (e-book):
  • 978-1-7281-1764-5
eISSN: 2574-1934
DOI: http://dx.doi.org/10.1109/ICSE-Companion.2019.00077
Homepage: https://2019.icse-conferences.org/
Open Access
  • Kein Open-Access

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden