Publication: Hochschulzugang mit Beschränkung?
Master data
Title: | Hochschulzugang mit Beschränkung? |
Subtitle: | |
Abstract: | Zusammenfassung Die Diskussion um Zugangsbeschränkungen an Universitäten bezieht sich derzeit eher vordergründig auf die Frage einer zahlenmäßigen Reduzierung der Studierenden. Sowohl verschiedene Hintergrundaspekte wie die Bildungspolitik, didaktische Möglichkeiten zur Förderung von Lernprozessen in großen Gruppen, Erwartungen der Studierenden als auch mögliche Folgen von Beschränkungen wären aber berücksichtigen. Sollte es nicht mehr um Qualität des Studiums und bestmögliche Nutzung hoher Kompetenzen als um quantitative Kapazitäten gehen? |
Keywords: |
Publication type: | Article in journal (Authorship) |
Publication date: | 20.01.2006 (Print) |
Published by: |
ZFHD Zeitschrift für Hochschuldidaktik
ZFHD Zeitschrift für Hochschuldidaktik
(
)
to publication |
Title of the series: | - |
Volume number: | - |
Issue: | - |
First publication: | Yes |
Page: | pp. 42 - 52 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Publication date: | 20.01.2006 |
ISBN: | - |
ISSN: | - |
Homepage: | http://www.zfhd.at/index.php?document_id=1000157&view=set |
Assignment
Organisation | Address | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Sozialwissenschaften
Institut für Soziologie
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Categorisation
Subject areas | |
Research Cluster | No research Research Cluster selected |
Citation index |
Information about the citation index: Master Journal List
|
Peer reviewed |
|
Publication focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Cooperations
No partner organisations selected
Research activities
All related research activities to this publication are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects: |
|
Publications: | No related publications |
Events: | No related events |
Lectures: | No related lectures |
Articles of the publication
No related publications